Udostępnij
Skomentuj

Sejf do biura - jak wybrać? Jaki najlepszy?

Kupno sejfu do biura jest często koniecznością z powodu panujących w firmie procedur bezpieczeństwa. Pozostawiamy na wiele godzin różne, ważne dokumenty, których dostanie się w niepowołane ręce, może nas narazić na utratę klientów i wysokie kary pieniężne. O wiele lepiej się zabezpieczyć przed takimi wypadkami, kupując odpowiednie zabezpieczenie.

Jaki sejf biurowy sprawdzi się najlepiej?

Przed zakupem sejfu do biura zawsze upewnijmy się, czy wybrany przez nas model posiada wszystkie niezbędne atesty i certyfikaty. To w dużej mierze sprawia, że musimy zdecydować się na jednego z bardziej znanych producentów. Bardzo ważna jest także klasa bezpieczeństwa. Najtańsze i najmniej bezpieczne są sejfy z klasy S1. Choć skutecznie obronią nas przed niekompetentnym pracownikiem czy firmą sprzątającą, to jednak w przypadku bardziej zorganizowanej kradzieży przez wprawnych złodziei, nie zdadzą się na wiele. Tego typu sejfy pozostawmy do zastosowań domowych. Do firmy najlepiej jest wybrać sejf o klasie II lub wyższej. Ma to związek nie tylko z jakością użytych zabezpieczeń, ale także z maksymalną sumą ubezpieczenia, którą możemy otrzymać w przypadku zajścia niepożądanego zdarzenia. Dla następujących klas będą to:

  • S1 – 50 tys. złotych,
  • S2 – 100 tys. złotych,
  • 0 – 250 tys. złotych,
  • I – 500 tys. złotych,
  • II – 750 tys. złotych,
  • III – 1,5 mln złotych.

Klas jest znacznie więcej – przykładowo za VIII możemy otrzymać nawet 10 mln złotych. Jak wycenić wartość sejfu? Zastanówmy się, jak wysokie kary musielibyśmy zapłacić w przypadku wycieku danych znajdujących się na dokumentach lub przechowywanym laptopie oraz ile przychodu stracimy, jeśli nasi klienci przestaną z nami po takim zajściu współpracować.

Gdzie zamontować sejf?

Do przechowywania dużej ilości dokumentów i wartościowych przedmiotów warto zakupić dużą szafę, która znajdzie się w rogu biura. Jeśli takie wymiary nie są nam potrzebne, dobrze sprawdzi się sejf mały montowany do ściany lub wewnątrz niej. Pamiętajmy tylko, by chęć zamontowania takiej skrytki zgłosić projektantowi wnętrza. Dzięki temu dowiemy się, w którym miejscu możemy wykuć otwór lub zrobić nawierty. Często zdarza się, że w biurze nie potrzebujemy ukrywać wrażliwych dokumentów, a jedynie niewielkie przedmioty, jak klucze do innych pomieszczeń. Wtedy rozejrzyjmy się za kasetką lub nawet sejfem-książką, które możemy zamknąć w służbowej szafce.

Jaki sejf wybrać – rodzaje zamków

Najczęściej spotykamy się ze standardowymi zamkami kluczowymi motylkowymi. Nie jest to złe rozwiązanie, o ile ze skrytki korzysta jedna osoba, a prawdopodobieństwo zgubienia klucza jest minimalne. Zawsze jednak trzeba brać pod uwagę takie ryzyko. By całkowicie go uniknąć, możemy zdecydować się na zamek szyfrowy elektroniczny. Jego dodatkową zaletą jest możliwość zaprogramowania kodów dla wielu osób, dzięki czemu w przypadku kradzieży czegoś przez osobę upoważnioną do otwarcia skrytki, sprawca szybko zostanie odkryty. Innym rodzajem zamków stosowanych w biurach są te oparte na danych biometrycznych, takich jak odcisk palca. Ten rodzaj zabezpieczenia daje nam maksymalną ochronę przed niepowołanym dostępem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować kilka zamków, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo.

Sejf – jaka firma i jaka cena?

Kupując sejf na użytek firmowy, możemy pozwolić sobie na nieco większy wydatek, bo zakup możemy zaklasyfikować jako nasz koszt. Za sejf II klasy musimy zapłacić około 3 tysięcy złotych, jeśli zdecydujemy się na model o pojemności ok. 50 litrów. Z kolei produkt mieszczący 90 litrów kosztuje około 4,5 tys. złotych. Im wyższa klasa, tym pokaźniejsza cena. Przy III klasie musimy doliczyć do każdego modelu dodatkowe 3 tys. złotych, a przy IV klasie – 5 tys. złotych. Pamiętajmy, że takie zabezpieczenia nie służą tylko ochronie przed kradzieżą, ale i innymi wypadkami losowymi, takimi jak pożar czy zalanie. Ciekawe pod tym kątem są sejfy Masterlock, które szczycą się wysoką ognioodpornością. Tutaj ceny zaczynają się od około tysiąca złotych. Znacznie tańsze są kasetki.

Sejf do biura to nie tylko metoda na przestrzeganie procedur bezpieczeństwa, ale także sposób na spokojny sen i powrót do pracy każdego ranka. Brak ochrony wrażliwych dokumentów czy laptopów jest proszeniem się o nieszczęście. Zabezpieczajmy nasze firmy w najlepszy dostępny sposób.

Udostępnij
5,0
2 oceny
Oceń artykuł i Ty!

Komentarze (0)