Prostowniki (70)

Prostowniki

(70)
Dostępność w Netpunkcie/Czas wysyłki
Wybierz
Odbierz teraz w Netpunkcie
Kraków, Aleja Pokoju 78
Warszawa-Ursynów, Aleja KEN 83/U7
Warszawa-Białołęka, Modlińska 176
Łódź-Bałuty, Żurawia 3/5
Warszawa-Centrum, Aleje Jerozolimske 56
Kraków-Presto, Mogilska 97
Kraków, Wadowicka 6/9 Buma
Wysyłka
natychmiastowa
w 1 dzień roboczy
do 2 dni roboczych
Cena (zł):
  • Sortowanie domyślne
  • Cena - od najniższej
  • Cena - od najwyższej
  • Po popularności
  • Po ocenach klientów
  • Po ilości komentarzy
Telwin Prostownik Leader 220 12/24V (MP9900)
Weldman Prostownik z rozruchem Start 650 (103214)
Yato Prostownik z rozruchem 12/24V 800Ah YT-83061
Telwin Prostownik Leader 400 12/24V (MP9901)
Yato Prostownik z rozruchem 12/24V 1000Ah YT-83062
Ideal Prostownik z funkcją rozruchu 12/24V 120A -  STARTER 840
Telwin Prostownik Dynamic 420 12/24V (MP9903)
AIRPRESS Prostownik BC730 LOAD UP z rozruchem 12/24V 1500Ah  - 77008
Telwin Prostownik Dynamic 650 12/24V (MP9905)
Ideal Prostownik z rozruchem STARTER 1500 12/24V - STARTER 1500
Prostowniki przydają się nie tylko w zimie. Te nieszczególnie skomplikowane pod względem technicznym urządzenia mają tylko jedno zadanie – zamienić prąd przemienny na stały przed podaniem go na akumulator. Oczywiście nie jest wszystko jedno, jakie będą parametry pracy prostownika, dlatego dziś najpopularniejsze są prostowniki elektroniczne, które autonomicznie dobierają prąd i czas ładowania.

Jaki prostownik kupić do konkretnego modelu akumulatora? Najlepiej będzie sprawdzić to u sprzedawcy akumulatorów, który zapewne ma też w sprzedaży prostowniki. Wszystko dlatego, że poszczególne prostowniki, mimo ogólnych parametrów na podobnym poziomie, mogą różnić się pewnymi szczegółami technicznymi, co sprawi, że jeden prostownik do ładowania akumulatora nada się lepiej niż inny. Ciekawą opcją, dzięki której nie trzeba będzie wymontowywać akumulatora z auta, jest prostownik z rozruchem. To urządzenie jest droższe od klasycznego prostownika i różni się od niego tylko jedną, ale za to bardzo ważną funkcją – pozwala odpalić auto na rozładowanym akumulatorze, więc przy sprawnym alternatorze nie trzeba będzie doładowywać akumulatora z gniazdka.

Poza zakupem prostownika jest też jedno inne pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć – jak podłączyć prostownik. Nie jest to wcale takie proste, ponieważ w niektórych prostownikach kolory kabli są zamienione. Zawsze należy kilkakrotnie upewnić się, że akumulator jest podłączony zgodnie z instrukcją – zamiana biegunów może uszkodzić akumulator i prostownik. Większość zwykłych prostowników nie pokazuje naładowania akumulatora (jeśli nie liczyć wskaźników analogowych), dlatego zwykle najbezpieczniejszym sposobem jest po prostu zastosowanie się do wytycznych w instrukcji. Jeśli akumulator nie zadziała, być może jego sprawność jest już po prostu za mała.

Ostatnia ważna uwaga: przy wyborze prostownika należy zwracać uwagę na markę. Wprawdzie budowa prostownika jest śmiesznie prosta, ale to urządzenie pracuje zwykle w dość trudnych warunkach, bardzo się grzeje i musi działać stale przez kilka godzin, więc niech logo producenta będzie wyznacznikiem jakości. Bester, Yato, Ideal czy Einhell to tylko niektórzy z popularnych producentów prostowników (nie tylko samochodowych, ale też impulsowych i połówkowych, choć to już inna opowieść).