http://www.budujesz.pl/wiadomosc/polerka-samochodowa-jak-wybrac-jaka-najlepsza/6505/ 2018-04-12 11:14:29.000000

Polerka samochodowa - jak wybrać? Jaka najlepsza?

Z czasem lakier samochodu traci swój pierwotny blask. Zamiast tego pojawiają się zarysowania, otarcia, a przy tym karoseria matowieje i wciąż jest narażona na zewnętrzne czynniki atmosferyczne jak promienie słoneczne, mróz czy deszcz. Choć samodzielne przywrócenie dawnego wyglądu lakieru może być trudne, przy odpowiednim doborze polerki samochodowej i zapoznaniu się z instrukcją, wielbiciel motoryzacji znów będzie mógł cieszyć się lśniącą karoserią. Jak więc wybrać odpowiednie narzędzie? Która polerka samochodowa będzie najlepsza? A może zasugerować się rankingiem popularności?

Polerowanie

Samochód można wypolerować w dwojaki sposób:

  • ręcznie – wymaga czasu oraz wysiłku. Jest to czynność niezwykle pracochłonna, ale też nie wymaga dużych inwestycji i jest proste, nawet dla początkującego kierowcy. Niestety, usuwa tylko niewielkie, powierzchowne uszkodzenia.
  • mechanicznie (elektryczne) – dzięki urządzeniu zwanym polerką samochodową, polerowanie jest szybsze i efektywniejsze. Wymaga jednak doświadczenia, dlatego też nie każdy podejmuje się samodzielnego „reperowania” lakieru. Dzięki powszechnie dostępnym instrukcjom, coraz częściej po tę metodę sięgają nie tylko profesjonaliści, ale także amatorzy.

Co daje polerka mechaniczna?

Dzięki uzbrojeniu się w polerkę samochodową, karoseria auta:

  • zacznie ponownie lśnić, dzięki wykończeniu lakieru na wysoki połysk
  • pozbędzie się rys i otarć – dzięki korekcji wad lakieru.
polerka samochodowa

Na co zwracać uwagę przy wyborze polerki samochodowej?

Rodzaj

Polerki samochodowe można podzielić na dwie grupy:

  • obrotowe (rotacyjne)– jest to sprzęt wymagający doświadczenia, gdyż wykonuje ruch kolisty tylko wokół własnej osi. Usuwa poważne wady lakieru, a także pozwala uzyskać pożądaną głębię. Działa szybko i efektywnie, co jest najbardziej zauważalne przy użyciu past mocno ścieralnych. Osoby, które nie miały wcześniej do czynienia z polerowaniem, mogą uszkodzić lakier.
  • orbitalne (mimośrodowa) – nadaje się dla początkujących, gdyż urządzenie porusza się po elipsie oraz wytwarza mniejszą ilość ciepła, które mogłoby uszkodzić lakier.

Wśród ofert producentów można spotkać się z polerkami kątowymi, które umożliwiają pracę nie tylko z powierzchniami lakierowanymi, ale poradzą sobie także z drewnem, tworzywem sztucznym oraz metalem.

polerka samochodowa

Moc

Aby polerka samochodowa pracowała dłużej i efektywniej powinna dysponować odpowiednią ilością mocy. Optymalnym wyborem jest urządzenie o mocy co najmniej 1000 W.

Waga

Polerowanie jest żmudną czynnością, szczególnie przy dużych zniszczeniach lakieru oraz wybraniu polerki orbitalnej. Dlatego też bardzo ważne jest znalezienie urządzenia o niedużej wadze. Dzięki temu ręka, nawet przy dłuższej pracy, nie będzie męczyć się tak mocno.

polerka samochodowa

Prędkość

Istotną funkcją każdej polerki powinna być możliwość regulacji prędkości w zależności od rodzaju wykonywanego zadania. Tym samym urządzenie powinno mieć duży zakres ilości obrotów. Większa prędkość sprawdza się przy agresywnej korekcji wad lakieru, z kolei mniejsza świetnie nadaje się do wykończenia. Optymalnym wyborem są polerki z obrotami w zakresie 1000-2000 rpm.

Istotną cechą jest elektroniczna kontrola, która utrzymuje stałą prędkość, gwarantując niezawodność działania, nawet przy niskich obrotach.

Sam zakup polerki samochodowej jest tylko pierwszym krokiem do uzyskania lśniącego lakieru. Potrzebne będą jeszcze pasty oraz pady.

polerka samochodowa

Pady

Pady są to nakładki zakładane na polerkę samochodową. To one obracają się, mając bezpośredni kontakt z lakierem. Wyróżnia się kilka rodzajów padów, w tym:

  • z gąbki – można je wykorzystać zarówno z polerką obrotową jak i orbitalną. Charakteryzuje się niższym poziomem ścieralności. Rodzaj gąbki wpływa na szorstkość, a tym samym ścieralność pada.
  • z wełny – przeznaczony tylko do polerek obrotowych. Charakteryzuje się wysokim poziomem ścieralności, dlatego też nie nadaje się dla mało doświadczonych użytkowników.

Pady należy dobierać do wykonywanego zadania, dlatego też powinno się zakupić kilka sztuk o różnym stopniu ścieralności. W sprzedaży można spotkać się z padami:

  • mocno ściernymi (cutting)
  • polerującymi (polishing)
  • wykańczającymi (finishing)

Niemniej ważny jest rozmiar pada. Mniejsze, o średnicy 3 i 4'' nadają się do bardziej złożonych elementów samochodu jak zderzaki czy tylna klapa. Z kolei do dużych paneli można zdecydować się na pady o średnicy nawet 8''.

Pasty polerskie

Podobnie jak pady, pasty można podzielić ze względu na stopień ścieralności. Na sam początek polerowania warto wyposażyć się w co najmniej dwa rodzaje: średnio oraz lekko ścierne.

Podobne artykuły
 
f
</div

Polerowanie

Samochód można wypolerować w dwojaki sposób:

  • ręcznie – wymaga czasu oraz wysiłku. Jest to czynność niezwykle pracochłonna, ale też nie wymaga dużych inwestycji i jest proste, nawet dla początkującego kierowcy. Niestety, usuwa tylko niewielkie, powierzchowne uszkodzenia.
  • mechanicznie (elektryczne) – dzięki urządzeniu zwanym polerką samochodową, polerowanie jest szybsze i efektywniejsze. Wymaga jednak doświadczenia, dlatego też nie każdy podejmuje się samodzielnego „reperowania” lakieru. Dzięki powszechnie dostępnym instrukcjom, coraz częściej po tę metodę sięgają nie tylko profesjonaliści, ale także amatorzy.

Co daje polerka mechaniczna?

Dzięki uzbrojeniu się w polerkę samochodową, karoseria auta:

  • zacznie ponownie lśnić, dzięki wykończeniu lakieru na wysoki połysk
  • pozbędzie się rys i otarć – dzięki korekcji wad lakieru.
polerka samochodowa

Na co zwracać uwagę przy wyborze polerki samochodowej?

Rodzaj

Polerki samochodowe można podzielić na dwie grupy:

  • obrotowe (rotacyjne)– jest to sprzęt wymagający doświadczenia, gdyż wykonuje ruch kolisty tylko wokół własnej osi. Usuwa poważne wady lakieru, a także pozwala uzyskać pożądaną głębię. Działa szybko i efektywnie, co jest najbardziej zauważalne przy użyciu past mocno ścieralnych. Osoby, które nie miały wcześniej do czynienia z polerowaniem, mogą uszkodzić lakier.
  • orbitalne (mimośrodowa) – nadaje się dla początkujących, gdyż urządzenie porusza się po elipsie oraz wytwarza mniejszą ilość ciepła, które mogłoby uszkodzić lakier.

Wśród ofert producentów można spotkać się z polerkami kątowymi, które umożliwiają pracę nie tylko z powierzchniami lakierowanymi, ale poradzą sobie także z drewnem, tworzywem sztucznym oraz metalem.

polerka samochodowa

Moc

Aby polerka samochodowa pracowała dłużej i efektywniej powinna dysponować odpowiednią ilością mocy. Optymalnym wyborem jest urządzenie o mocy co najmniej 1000 W.

Waga

Polerowanie jest żmudną czynnością, szczególnie przy dużych zniszczeniach lakieru oraz wybraniu polerki orbitalnej. Dlatego też bardzo ważne jest znalezienie urządzenia o niedużej wadze. Dzięki temu ręka, nawet przy dłuższej pracy, nie będzie męczyć się tak mocno.

polerka samochodowa

Prędkość

Istotną funkcją każdej polerki powinna być możliwość regulacji prędkości w zależności od rodzaju wykonywanego zadania. Tym samym urządzenie powinno mieć duży zakres ilości obrotów. Większa prędkość sprawdza się przy agresywnej korekcji wad lakieru, z kolei mniejsza świetnie nadaje się do wykończenia. Optymalnym wyborem są polerki z obrotami w zakresie 1000-2000 rpm.

Istotną cechą jest elektroniczna kontrola, która utrzymuje stałą prędkość, gwarantując niezawodność działania, nawet przy niskich obrotach.

Sam zakup polerki samochodowej jest tylko pierwszym krokiem do uzyskania lśniącego lakieru. Potrzebne będą jeszcze pasty oraz pady.

polerka samochodowa

Pady

Pady są to nakładki zakładane na polerkę samochodową. To one obracają się, mając bezpośredni kontakt z lakierem. Wyróżnia się kilka rodzajów padów, w tym:

  • z gąbki – można je wykorzystać zarówno z polerką obrotową jak i orbitalną. Charakteryzuje się niższym poziomem ścieralności. Rodzaj gąbki wpływa na szorstkość, a tym samym ścieralność pada.
  • z wełny – przeznaczony tylko do polerek obrotowych. Charakteryzuje się wysokim poziomem ścieralności, dlatego też nie nadaje się dla mało doświadczonych użytkowników.

Pady należy dobierać do wykonywanego zadania, dlatego też powinno się zakupić kilka sztuk o różnym stopniu ścieralności. W sprzedaży można spotkać się z padami:

  • mocno ściernymi (cutting)
  • polerującymi (polishing)
  • wykańczającymi (finishing)

Niemniej ważny jest rozmiar pada. Mniejsze, o średnicy 3 i 4'' nadają się do bardziej złożonych elementów samochodu jak zderzaki czy tylna klapa. Z kolei do dużych paneli można zdecydować się na pady o średnicy nawet 8''.

Pasty polerskie

Podobnie jak pady, pasty można podzielić ze względu na stopień ścieralności. Na sam początek polerowania warto wyposażyć się w co najmniej dwa rodzaje: średnio oraz lekko ścierne.

Podobne artykuły
 
f
</div
Kategoria: Poradniki
Data: 11.04.2018
Social
5,0
4 oceny
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.